Képzések

KÉPZÉSEK REPÜLŐGÉPEN

SZIMULATORKÉPZÉSEK

Képzés repülőgépen:

PPL tanfolyam

  • PPL(A)

ATPL tanfolyamok

  • Integrated ATP(A)
  • Modular ATPL

Osztály jogosítás képzések

  • SEP (Single Engine Piston)
  • MEP (Multi Engine Piston)

    Oktatói tanfolyamok

    • FI(A) (Flight Instructor)
    • CRI (A) SE/ME (Class Rating Instructor)
    • IRI (A) (Instrument Ratining Instructor)

    Képzések szimulátoron:

    • MCC(A)
    • APS MCC(A)
    • A320 TR
    • A320 TRI/SFI

    Információ:

    Telefon: +36 52 870 269

    E-mail: ato@pharmaflight.hu

    Kapcsolattartó: Földi Edit

     

    KÉPZÉSEK REPÜLŐGÉPEN

    PPL Tanfolyamok

    Magánpilóta Szakszolgálati Engedély – PPL (A) képzési leírás: 

    A PPL (A) tanfolyam elméleti és gyakorlati képzést is tartalmaz. Az elméleti felkészülés és a gyakorlati képzés egyidejűleg zajlik – mindkettő tökéletes kombinációját kínáljuk időveszteség nélkül.

    A tanfolyamot hatósági elméleti és gyakorlati vizsga zárja le. A képzés során ICAO angol nyelvvizsga letétele is kötelező a külföldi jelentkezőknek.

    A PPL (A) képzést bármikor elkezdheti. Az összes órát egyénileg tervezzük meg az Ön igényei szerint, képzést kb. 6-12 hét alatt lehet teljesíteni. A PPL (A) képzés időtartama attól is függ, hogy az egyes növendékek rendelkezésre állnak-e az időben mind az elméleti, mind a gyakorlati képzéshez.

     A PPL (A) képzésre való jelentkezés követelményei a következők:

    • elérte a 16 éves kort
    • rendelkezik CLASS 2 orvosi engedéllyel
    • az angol nyelv ismerete
    • megfelelő alapismeretekkel kell rendelkeznie matematikából és fizikából

    ATPL tanfolyamok

    Integrált Légitársasági pilóta szakszolgálati engedély (ATP(A)) képzési leírás:

    Ez a tanfolyam a CPL/IR szakszolgálati engedély (ATPL elmélettel) megszerzésére szolgál, egy úgynevezett integrált képzésben. Ez azt jelenti, hogy a képzés teljesen az alapoktól egészen a kereskedelmi pilóta  szakszolgálati engedély megszerzéséig egyetlen kurzusra épül, mely során szorosan együttműködünk a Debreceni Egyetemmel. Így ebben az esetben a tanfolyam korai szakaszában már megkezdhetik a növendékek a repülést. A képzés időtartama 3,5 év (7 félév) és a képzés sikeres elvégzésével a szakszolgálati engedély mellé BSc diplomát is kapnak a hallgatók. Az integrált ATP(A) tanfolyam, amely az MCC képzést, illetve a 7. félév végén az A320 típus tanfolyamot FFS szimulátoron (Landing Training kivételével) is magába foglalja, azoknak szól, akik igazán komolyan gondolkodnak, hogy légitársasági pilóták legyenek.

    • Moduláris ATPL képzés leírása

    Moduláris ATPL képzésünk távoktatásban is elérhető. A távoktatást hibrid képzésnek kell nevezni, mivel a felülvizsgálathoz és a szabályozáshoz továbbra is szükség van bizonyos mennyiségű hagyományos osztálytermi oktatásra. A kompetencia olyan ismeretek, készségek és attitűdök kombinációja, amelyek szükségesek ahhoz, hogy egy feladatot az előírt színvonalon végezzen. Képzésünk célja, hogy a jelentkezők elméleti tudását a leghatékonyabban fejlesszük különböző képzési módszerek és anyagok felhasználásával.

    Az ATPL tanfolyam 4 modulon alapuló távoktatáson és osztálytermi oktatáson alapul. A teljes moduláris ATPL távoktatási tanfolyam legalább 650 órányi önálló tanulást és osztálytermi előadás/oktatói vezetést igényel (kreditek függvényében) (az előrehaladási tesztek, házi vizsgák kivételével), valamint további 12-36 óra matematika és fizika, attól függően, hogy a pályázó milyen tapasztalattal rendelkezik. A KSA100 tevékenységekhez szükséges többletidőt ez keretszám nem tartalmazza. A vizsgaidőszak 18 hónap. Ennek a 18 hónapos időszaknak a kezdő időpontja az első vizsga dátuma.

    A PHARMAFLIGHT interaktív oktatóanyagok széles skáláját használja az oktatáshoz és a teszteléshez a képzés hatékonyságának javítása érdekében. A hallgatók hozzáférhetnek a következőkhöz:

    – aviationexam.com

    – EASA Professional Pilot Studies E-könyv

    – FlightLogger

    – Padpilot.com

     

    Osztályjogosítás képzések

    SEP (Single Engine Piston) – egymotoros, dugattyús repülőgép osztályjogosítás képzés leírása:

    Ez érvényes minden egymotoros dugattyús hajtóművel motorral felszerelt légijárműre, a szakszolgálati engedély típusa szerint. Cégünk Cessna 152 és Cessna 172 repülőgépeken oktatva végzi ezt a képzést.

    MEP (Single Engine Piston) – többmotoros, dugattyús repülőgép osztályjogosítás képzés leírása:

    Többmotoros osztályozási képzést kínálunk a jelentkezők számára, amelyet kiegészíthetünk a Tecnam P2006T repülőgép pilótafülkével ellátott repülőgépén, Garmin 1000NXi-vel.

    Repülési oktatói képzések

    FI(A) – képzés leírása:

    A repülési oktató tanfolyamán megtanulja, hogyan lehet hatékonyan tanítani a hallgatókat, hogy VFR repülések során megszerezzék az EU-FCL PPL vagy CPL engedélyüket egy hajtóműves repülőgépeken.

    A program osztályokat biztosít, amelyek célja az első osztályú oktató számára a tanulási technikákkal, a repüléstechnikai jogszabályokkal és a biztonságos repüléssel kapcsolatos összes szükséges ismeret megszerzése.

    Ezen osztályok során a jövőbeli repülési oktatók megtanulják, hogyan lehet hatékonyan tanítani a hallgatókat, hogy a VFR repülések során megszerezzék PPL vagy CPL engedélyüket egy hajtóműves repülőgépeken.

     

    Az FI(A) képzésre való jelentkezés követelményei a következők:

     

    • legalább 30 órát teljesített egy hajtóműves dugattyús repülőgépen, ebből 5 a belépési vizsgálatot megelőző 6 hónapban
    • elvégezte az Part-FCL CPL tanfolyamot, ha rendelkezik Part-FCL PPL (A) engedéllyel
    • legalább 30 órát teljesített egy dugattyús motorral rendelkező repülőgépen; ebből 5-nek a felvételi teszt előtt az elmúlt 6 hónapban kitöltöttnek kell lennie
    • legalább 10 IFR órát teljesített, ebből legfeljebb 5 órát FNPT-II vagy FFS rendszerben kell teljesíteni.
    • legalább 20 országúti repülési órát teljesített
    • rendelkezzen 1. osztályú orvosi igazolással
    • ellenőrző repülést végezzen oktatóval

    IRI (A) – képzés leírása

     

    Előzetes belépési követelmények

    Az IRI (A) tanúsítvány kérelmezői:

    (1) a PHARMAFLIGHT képzés során FSTD -re vonatkozó képzés biztosítása érdekében a BIR vagy az IR kiadását követően legalább 200 óra IFR szerinti repülési időt teljesített, ebből legalább 50 órát repülőgépen;

    (2) repülőgépen való képzéshez legalább 800 óra repülési időt teljesített az IFR szerint, ebből legalább 400 órát repülőgépen;

    (3) ha több hajtóműves repülőgépekre IRI (A) kérelmet kell benyújtani, teljesítse az FCL.915.CRI a), FCL.930.CRI és FCL.935 pont követelményeit;

    vagy

    (4) rendelkezzen érvényes FI (A) tanúsítvánnyal, IR minősítéssel rendelkezik.

     

    IRI (A) képzési program:

    Az első képzés a következőket tartalmazza:

    (1) 25 óra tanítási és tanulási oktatás

    (2) 14 óra műszaki képzés, beleértve a műszer elméleti ismereteinek felülvizsgálatát, az óravázlatok elkészítését és az osztálytermi oktatási készségek fejlesztését

    (3) 10 óra repülési oktatás repülőgépen, FFS, FTD 2/3 vagy FPNT II.

    A tanfolyam legalább 10 órányi repülésoktatást foglal magában, ebből legfeljebb 8 órát lehet FSTD -n végrehajtani. Hasonló számú órát kell használni az egyes gyakorlatokra vonatkozó repülés előtti és utáni eligazítás oktatására és gyakorlására. FI (A) jogosult esetében 5 óra gyakorlati képzés írható jóvá. A jóváírt tanfolyam legalább 5 órányi repülési oktatást tartalmaz, ebből legfeljebb 3 órát lehet FSTD -n végezni.

     

    CRI (A) SE/ME – képzés leírása

     

    Előzetes belépési követelmények

    1. a) többmotoros repülőgépek:

    (1) 500 óra repülési idő pilótaként repülőgépeken;

    (2) 30 óra PIC -ként a vonatkozó osztályú vagy típusú repülőgépen;

    1. b) egy hajtóműves repülőgépek:

    (1) 300 óra repülési idő pilótaként repülőgépeken;

    (2) 30 óra PIC -ként a vonatkozó osztályú vagy típusú repülőgépen.

     

    CRI (A) SE/ME képzési program:

    Az első képzés a következőket tartalmazza:

    A CRI (A) kezdeti képzése a következőket tartalmazza:

    (1) 25 óra tanítási és tanulási oktatás

    (2) 14 óra műszaki képzés, beleértve az osztályozással kapcsolatos elméleti ismeretek felülvizsgálatát, az óravázlatok elkészítését és az osztálytermi oktatási készségek fejlesztését

    (3) 5 órás repülésoktatás több hajtóműves repülőgépen vagy az adott osztályt vagy típusú repülőgépet reprezentáló FSTD, beleértve legalább 3 órát a repülőgépen, vagy legalább 3 órás repülésoktatást egy hajtóműves repülőgépeken, FI (A) minősített az FCL.905. Pont szerint. FI (j)

    KÉPZÉS SZIMULÁTORON

    KÉPZÉS SZIMULÁTORON

    Napjainkban mind a katonai, mind a polgári repülés világában, széleskörűen alkalmaznak szimulátorokat. A berendezések képességei túlmutatnak a repülőgép-vezetők képzésén. Ezen eszközök felhasználhatóak az üzemeltető repülő-mérnökök légi üzemeltetési képzésénél, a módosított vagy újonnan kialakított fedélzeti rendszerek kísérleteinél, próbaüzemeltetésénél.

    A korszerű képzést támogató berendezéseknek több kategóriája ismert, a kategóriák sokszínűségét mutatja az, hogy léteznek olyan berendezések, melyek csupán arra szolgálnak, hogy az alkalmazó megismerje a kabin belső kialakítását és képes legyen a „repülőgép” indítására, illetve léteznek olyanok, melyek többpilótás üzemű légijárművek tevékenységét támogatják.

    The Multi-Crew Cooperation (MCC(A)) képzés:

    A Multi-Crew Cooperation (MCC) tanfolyamot arra tervezték, hogy az addig egypilótás üzemben repülő pilóták jártasságot szerezzenek a többpilótás üzemű, sugárhajtású, komplex légijárműveken. A képzés során normál, rendellenes és vészhelyzeti feladatok végrehajtása közben szerezhetik meg a szükséges kompetenciákat a jelentkezők.

    Az MCC(A) képzésre való jelentkezés követelményei a következők:

    • érvényes kereskedelmi pilóta engedély (CPL/IR) és több motoros műszeres jogosítás  (ME/IR) (amely a tanfolyam elkezdésétől számítottan legalább 3 hónapig érvényes).
    • ha az engedélyére vár, be kell mutatnia sikeres jártassági vizsga jegyzőkönyvét.

     

    Képzés felépítése

      Képzési fázis Időtartam
    1 Elméleti oktatás 21h00 3 nap
    2 Briefing & Debriefing 3h X 5 = 15h00 5 nap
    Szimulátor képzés 4h X 5 =20h00

     

    A320 típusjogosítás képzés (A320 TR):

    Az A320 típusjogosító képzés elméleti és gyakorlati tanfolyamokból, illetve jártassági vizsgából áll (a képzés nem foglalja magában a Landing Training-et).

     

    Az A320 TR képzésre való jelentkezés követelményei a következők:

    • legalább 70 repült óra PIC szerepkörben
    • érvényes CPL/IR szakszolgálati engedély ME/IR jogosítással (amely a tanfolyam elkezdésétől számítottan legalább 3 hónapig érvényes)
    • Part-FCL szerinti ATPL(A) elméleti vizsga teljesítéséről szóló érvényes oklevél megléte
    • MCC képzés teljesítéséről szóló oklevél megléte
    • érvényes legalább ICAO LEVEL 4 szintű nyelvi jártasságot igazoló oklevél
    • 1. osztályú EASA tagállam által kiadott orvosi minősítés

     

     

      Képzési fázis Időtartam
    1 Elméleti oktatás 44h00 5 nap
    2 Repülés gyakorló berendezésen való képzés 73h00 8 nap
    3 Briefing & Debriefing 2h X 8 = 16h00 8 nap
    Szimulátor (FFS) képzés 4h X 8 =32h00
    4 Jártassági vizsga (Skill Test) 6h00 1 nap

     

    A320 típusjogosítás oktató képzés leírása (A320 TRI/SFI):

    A TRI-SFI olyan képzés (típusjogosítás oktató / szintetikus repülési oktató), amely során a pilóták elsajátítják a megfelelő kompetenciákat az elméleti és gyakorlati típus oktatás terén a Part-FCL-nek megfelelően. A tanfolyam elkezdéséhez érvényes típusjogosítással kell rendelkezni.

    Az TRI/SFI képzésre való jelentkezés követelményei a következők:

    • rendelkezik vagy valamikor rendelkezett CPL, MPL vagy ATPL szakszolgálati engedéllyel az adott légijármű típuson
    • 1.500 órás repülés pilótaként többpilótás repülőgépeken.
    • 30 útvonal szakasz a jelentkezés dátumát megelőző 12 hónapban, beleértve a fel- és leszállásokat, parancsnok vagy másodpilóta pozícióban az adott repülőgéptípuson, melyből 15 óra az azonos típusú FFS szimulátoron is végrehajtható.

     

    Az SFI képzésre való jelentkezés követelményei a következők:

    • rendelkezik vagy valamikor rendelkezett CPL, MPL vagy ATPL szakszolgálati engedéllyel az adott légijármű-típuson
    • a megelőző 12 hónapban teljesítette a típuson a jártasság megszerzését, vagy a készségellenőrző vizsgát FFS szimulátoron.

     

      Képzési fázis Időtartam
    1 Tanítási és tanulási ismeretek (Teaching and Learning) 25h00 4 nap
    2 Műszaki képzés (Technical Training) 10h00 2 nap
    Briefing & Debriefing 3h X 3 = 9h00 3 nap
    Szimulátor (FFS) képzés 4h X 3 =12h00
    3 Kompetenciafelmérés (AoC) 3h00 1 nap