Képzések
KÉPZÉSEK REPÜLŐGÉPEN
SZIMULATORKÉPZÉSEK
Képzés repülőgépen:
PPL tanfolyam
- PPL(A)
ATPL tanfolyamok
- Integrated ATP(A)
- Modular ATPL
Osztály jogosítás képzések
- SEP (Single Engine Piston)
- MEP (Multi Engine Piston)
Oktatói tanfolyamok
- FI(A) (Flight Instructor)
- CRI (A) SE/ME (Class Rating Instructor)
- IRI (A) (Instrument Ratining Instructor)
- MCC(A)
- APS MCC(A)
- A320 TR
- A320 TRI/SFI
KÉPZÉSEK REPÜLŐGÉPEN
PPL Tanfolyamok
Magánpilóta Szakszolgálati Engedély – PPL (A) képzési leírás:
A PPL (A) tanfolyam elméleti és gyakorlati képzést is tartalmaz. Az elméleti felkészülés és a gyakorlati képzés egyidejűleg zajlik – mindkettő tökéletes kombinációját kínáljuk időveszteség nélkül.
A tanfolyamot hatósági elméleti és gyakorlati vizsga zárja le. A képzés során ICAO angol nyelvvizsga letétele is kötelező a külföldi jelentkezőknek.
A PPL (A) képzést bármikor elkezdheti. Az összes órát egyénileg tervezzük meg az Ön igényei szerint, képzést kb. 6-12 hét alatt lehet teljesíteni. A PPL (A) képzés időtartama attól is függ, hogy az egyes növendékek rendelkezésre állnak-e az időben mind az elméleti, mind a gyakorlati képzéshez.
A PPL (A) képzésre való jelentkezés követelményei a következők:
- elérte a 16 éves kort
- rendelkezik CLASS 2 orvosi engedéllyel
- az angol nyelv ismerete
- megfelelő alapismeretekkel kell rendelkeznie matematikából és fizikából
ATPL tanfolyamok
Integrált Légitársasági pilóta szakszolgálati engedély (ATP(A)) képzési leírás:
Ez a tanfolyam a CPL/IR szakszolgálati engedély (ATPL elmélettel) megszerzésére szolgál, egy úgynevezett integrált képzésben. Ez azt jelenti, hogy a képzés teljesen az alapoktól egészen a kereskedelmi pilóta szakszolgálati engedély megszerzéséig egyetlen kurzusra épül, mely során szorosan együttműködünk a Debreceni Egyetemmel. Így ebben az esetben a tanfolyam korai szakaszában már megkezdhetik a növendékek a repülést. A képzés időtartama 3,5 év (7 félév) és a képzés sikeres elvégzésével a szakszolgálati engedély mellé BSc diplomát is kapnak a hallgatók. Az integrált ATP(A) tanfolyam, amely az MCC képzést, illetve a 7. félév végén az A320 típus tanfolyamot FFS szimulátoron (Landing Training kivételével) is magába foglalja, azoknak szól, akik igazán komolyan gondolkodnak, hogy légitársasági pilóták legyenek.
- Moduláris ATPL képzés leírása
Moduláris ATPL képzésünk távoktatásban is elérhető. A távoktatást hibrid képzésnek kell nevezni, mivel a felülvizsgálathoz és a szabályozáshoz továbbra is szükség van bizonyos mennyiségű hagyományos osztálytermi oktatásra. A kompetencia olyan ismeretek, készségek és attitűdök kombinációja, amelyek szükségesek ahhoz, hogy egy feladatot az előírt színvonalon végezzen. Képzésünk célja, hogy a jelentkezők elméleti tudását a leghatékonyabban fejlesszük különböző képzési módszerek és anyagok felhasználásával.
Az ATPL tanfolyam 4 modulon alapuló távoktatáson és osztálytermi oktatáson alapul. A teljes moduláris ATPL távoktatási tanfolyam legalább 650 órányi önálló tanulást és osztálytermi előadás/oktatói vezetést igényel (kreditek függvényében) (az előrehaladási tesztek, házi vizsgák kivételével), valamint további 12-36 óra matematika és fizika, attól függően, hogy a pályázó milyen tapasztalattal rendelkezik. A KSA100 tevékenységekhez szükséges többletidőt ez keretszám nem tartalmazza. A vizsgaidőszak 18 hónap. Ennek a 18 hónapos időszaknak a kezdő időpontja az első vizsga dátuma.
A PHARMAFLIGHT interaktív oktatóanyagok széles skáláját használja az oktatáshoz és a teszteléshez a képzés hatékonyságának javítása érdekében. A hallgatók hozzáférhetnek a következőkhöz:
– aviationexam.com
– EASA Professional Pilot Studies E-könyv
– FlightLogger
– Padpilot.com
Osztályjogosítás képzések
SEP (Single Engine Piston) – egymotoros, dugattyús repülőgép osztályjogosítás képzés leírása:
Ez érvényes minden egymotoros dugattyús hajtóművel motorral felszerelt légijárműre, a szakszolgálati engedély típusa szerint. Cégünk Cessna 152 és Cessna 172 repülőgépeken oktatva végzi ezt a képzést.
MEP (Single Engine Piston) – többmotoros, dugattyús repülőgép osztályjogosítás képzés leírása:
Többmotoros osztályozási képzést kínálunk a jelentkezők számára, amelyet kiegészíthetünk a Tecnam P2006T repülőgép pilótafülkével ellátott repülőgépén, Garmin 1000NXi-vel.
Repülési oktatói képzések
FI(A) – képzés leírása:
A repülési oktató tanfolyamán megtanulja, hogyan lehet hatékonyan tanítani a hallgatókat, hogy VFR repülések során megszerezzék az EU-FCL PPL vagy CPL engedélyüket egy hajtóműves repülőgépeken.
A program osztályokat biztosít, amelyek célja az első osztályú oktató számára a tanulási technikákkal, a repüléstechnikai jogszabályokkal és a biztonságos repüléssel kapcsolatos összes szükséges ismeret megszerzése.
Ezen osztályok során a jövőbeli repülési oktatók megtanulják, hogyan lehet hatékonyan tanítani a hallgatókat, hogy a VFR repülések során megszerezzék PPL vagy CPL engedélyüket egy hajtóműves repülőgépeken.
Az FI(A) képzésre való jelentkezés követelményei a következők:
- legalább 30 órát teljesített egy hajtóműves dugattyús repülőgépen, ebből 5 a belépési vizsgálatot megelőző 6 hónapban
- elvégezte az Part-FCL CPL tanfolyamot, ha rendelkezik Part-FCL PPL (A) engedéllyel
- legalább 30 órát teljesített egy dugattyús motorral rendelkező repülőgépen; ebből 5-nek a felvételi teszt előtt az elmúlt 6 hónapban kitöltöttnek kell lennie
- legalább 10 IFR órát teljesített, ebből legfeljebb 5 órát FNPT-II vagy FFS rendszerben kell teljesíteni.
- legalább 20 országúti repülési órát teljesített
- rendelkezzen 1. osztályú orvosi igazolással
- ellenőrző repülést végezzen oktatóval
IRI (A) – képzés leírása
Előzetes belépési követelmények
Az IRI (A) tanúsítvány kérelmezői:
(1) a PHARMAFLIGHT képzés során FSTD -re vonatkozó képzés biztosítása érdekében a BIR vagy az IR kiadását követően legalább 200 óra IFR szerinti repülési időt teljesített, ebből legalább 50 órát repülőgépen;
(2) repülőgépen való képzéshez legalább 800 óra repülési időt teljesített az IFR szerint, ebből legalább 400 órát repülőgépen;
(3) ha több hajtóműves repülőgépekre IRI (A) kérelmet kell benyújtani, teljesítse az FCL.915.CRI a), FCL.930.CRI és FCL.935 pont követelményeit;
vagy
(4) rendelkezzen érvényes FI (A) tanúsítvánnyal, IR minősítéssel rendelkezik.
IRI (A) képzési program:
Az első képzés a következőket tartalmazza:
(1) 25 óra tanítási és tanulási oktatás
(2) 14 óra műszaki képzés, beleértve a műszer elméleti ismereteinek felülvizsgálatát, az óravázlatok elkészítését és az osztálytermi oktatási készségek fejlesztését
(3) 10 óra repülési oktatás repülőgépen, FFS, FTD 2/3 vagy FPNT II.
A tanfolyam legalább 10 órányi repülésoktatást foglal magában, ebből legfeljebb 8 órát lehet FSTD -n végrehajtani. Hasonló számú órát kell használni az egyes gyakorlatokra vonatkozó repülés előtti és utáni eligazítás oktatására és gyakorlására. FI (A) jogosult esetében 5 óra gyakorlati képzés írható jóvá. A jóváírt tanfolyam legalább 5 órányi repülési oktatást tartalmaz, ebből legfeljebb 3 órát lehet FSTD -n végezni.
CRI (A) SE/ME – képzés leírása
Előzetes belépési követelmények
- a) többmotoros repülőgépek:
(1) 500 óra repülési idő pilótaként repülőgépeken;
(2) 30 óra PIC -ként a vonatkozó osztályú vagy típusú repülőgépen;
- b) egy hajtóműves repülőgépek:
(1) 300 óra repülési idő pilótaként repülőgépeken;
(2) 30 óra PIC -ként a vonatkozó osztályú vagy típusú repülőgépen.
CRI (A) SE/ME képzési program:
Az első képzés a következőket tartalmazza:
A CRI (A) kezdeti képzése a következőket tartalmazza:
(1) 25 óra tanítási és tanulási oktatás
(2) 14 óra műszaki képzés, beleértve az osztályozással kapcsolatos elméleti ismeretek felülvizsgálatát, az óravázlatok elkészítését és az osztálytermi oktatási készségek fejlesztését
(3) 5 órás repülésoktatás több hajtóműves repülőgépen vagy az adott osztályt vagy típusú repülőgépet reprezentáló FSTD, beleértve legalább 3 órát a repülőgépen, vagy legalább 3 órás repülésoktatást egy hajtóműves repülőgépeken, FI (A) minősített az FCL.905. Pont szerint. FI (j)
KÉPZÉS SZIMULÁTORON
KÉPZÉS SZIMULÁTORON
Napjainkban mind a katonai, mind a polgári repülés világában, széleskörűen alkalmaznak szimulátorokat. A berendezések képességei túlmutatnak a repülőgép-vezetők képzésén. Ezen eszközök felhasználhatóak az üzemeltető repülő-mérnökök légi üzemeltetési képzésénél, a módosított vagy újonnan kialakított fedélzeti rendszerek kísérleteinél, próbaüzemeltetésénél.
A korszerű képzést támogató berendezéseknek több kategóriája ismert, a kategóriák sokszínűségét mutatja az, hogy léteznek olyan berendezések, melyek csupán arra szolgálnak, hogy az alkalmazó megismerje a kabin belső kialakítását és képes legyen a „repülőgép” indítására, illetve léteznek olyanok, melyek többpilótás üzemű légijárművek tevékenységét támogatják.
The Multi-Crew Cooperation (MCC(A)) képzés:
A Multi-Crew Cooperation (MCC) tanfolyamot arra tervezték, hogy az addig egypilótás üzemben repülő pilóták jártasságot szerezzenek a többpilótás üzemű, sugárhajtású, komplex légijárműveken. A képzés során normál, rendellenes és vészhelyzeti feladatok végrehajtása közben szerezhetik meg a szükséges kompetenciákat a jelentkezők.
Az MCC(A) képzésre való jelentkezés követelményei a következők:
- érvényes kereskedelmi pilóta engedély (CPL/IR) és több motoros műszeres jogosítás (ME/IR) (amely a tanfolyam elkezdésétől számítottan legalább 3 hónapig érvényes).
- ha az engedélyére vár, be kell mutatnia sikeres jártassági vizsga jegyzőkönyvét.
Képzés felépítése
Képzési fázis | Időtartam | ||
1 | Elméleti oktatás | 21h00 | 3 nap |
2 | Briefing & Debriefing | 3h X 5 = 15h00 | 5 nap |
Szimulátor képzés | 4h X 5 =20h00 |
A320 típusjogosítás képzés (A320 TR):
Az A320 típusjogosító képzés elméleti és gyakorlati tanfolyamokból, illetve jártassági vizsgából áll (a képzés nem foglalja magában a Landing Training-et).
Az A320 TR képzésre való jelentkezés követelményei a következők:
- legalább 70 repült óra PIC szerepkörben
- érvényes CPL/IR szakszolgálati engedély ME/IR jogosítással (amely a tanfolyam elkezdésétől számítottan legalább 3 hónapig érvényes)
- Part-FCL szerinti ATPL(A) elméleti vizsga teljesítéséről szóló érvényes oklevél megléte
- MCC képzés teljesítéséről szóló oklevél megléte
- érvényes legalább ICAO LEVEL 4 szintű nyelvi jártasságot igazoló oklevél
- 1. osztályú EASA tagállam által kiadott orvosi minősítés
Képzési fázis | Időtartam | ||
1 | Elméleti oktatás | 44h00 | 5 nap |
2 | Repülés gyakorló berendezésen való képzés | 73h00 | 8 nap |
3 | Briefing & Debriefing | 2h X 8 = 16h00 | 8 nap |
Szimulátor (FFS) képzés | 4h X 8 =32h00 | ||
4 | Jártassági vizsga (Skill Test) | 6h00 | 1 nap |
A320 típusjogosítás oktató képzés leírása (A320 TRI/SFI):
A TRI-SFI olyan képzés (típusjogosítás oktató / szintetikus repülési oktató), amely során a pilóták elsajátítják a megfelelő kompetenciákat az elméleti és gyakorlati típus oktatás terén a Part-FCL-nek megfelelően. A tanfolyam elkezdéséhez érvényes típusjogosítással kell rendelkezni.
Az TRI/SFI képzésre való jelentkezés követelményei a következők:
- rendelkezik vagy valamikor rendelkezett CPL, MPL vagy ATPL szakszolgálati engedéllyel az adott légijármű típuson
- 1.500 órás repülés pilótaként többpilótás repülőgépeken.
- 30 útvonal szakasz a jelentkezés dátumát megelőző 12 hónapban, beleértve a fel- és leszállásokat, parancsnok vagy másodpilóta pozícióban az adott repülőgéptípuson, melyből 15 óra az azonos típusú FFS szimulátoron is végrehajtható.
Az SFI képzésre való jelentkezés követelményei a következők:
- rendelkezik vagy valamikor rendelkezett CPL, MPL vagy ATPL szakszolgálati engedéllyel az adott légijármű-típuson
- a megelőző 12 hónapban teljesítette a típuson a jártasság megszerzését, vagy a készségellenőrző vizsgát FFS szimulátoron.
Képzési fázis | Időtartam | ||
1 | Tanítási és tanulási ismeretek (Teaching and Learning) | 25h00 | 4 nap |
2 | Műszaki képzés (Technical Training) | 10h00 | 2 nap |
Briefing & Debriefing | 3h X 3 = 9h00 | 3 nap | |
Szimulátor (FFS) képzés | 4h X 3 =12h00 | ||
3 | Kompetenciafelmérés (AoC) | 3h00 | 1 nap |