Képzések repülőgépen

ATPL tanfolyamok

Integrált Légitársasági pilóta szakszolgálati engedély (ATP(A)) képzési leírás:

Ez a tanfolyam a CPL/IR szakszolgálati engedély (ATPL elmélettel) megszerzésére szolgál, egy úgynevezett integrált képzésben. Ez azt jelenti, hogy a képzés teljesen az alapoktól egészen a kereskedelmi pilóta  szakszolgálati engedély megszerzéséig egyetlen kurzusra épül, mely során szorosan együttműködünk a Debreceni Egyetemmel. Így ebben az esetben a tanfolyam korai szakaszában már megkezdhetik a növendékek a repülést. A képzés időtartama 3,5 év (7 félév) és a képzés sikeres elvégzésével a szakszolgálati engedély mellé BSc diplomát is kapnak a hallgatók. Az integrált ATP(A) tanfolyam, amely az MCC képzést, illetve a 7. félév végén az A320 típus tanfolyamot FFS szimulátoron (Landing Training kivételével) is magába foglalja, azoknak szól, akik igazán komolyan gondolkodnak, hogy légitársasági pilóták legyenek.

  • Moduláris ATPL képzés leírása

Moduláris ATPL képzésünk távoktatásban is elérhető. A távoktatást hibrid képzésnek kell nevezni, mivel a felülvizsgálathoz és a szabályozáshoz továbbra is szükség van bizonyos mennyiségű hagyományos osztálytermi oktatásra. A kompetencia olyan ismeretek, készségek és attitűdök kombinációja, amelyek szükségesek ahhoz, hogy egy feladatot az előírt színvonalon végezzen. Képzésünk célja, hogy a jelentkezők elméleti tudását a leghatékonyabban fejlesszük különböző képzési módszerek és anyagok felhasználásával.

Az ATPL tanfolyam 4 modulon alapuló távoktatáson és osztálytermi oktatáson alapul. A teljes moduláris ATPL távoktatási tanfolyam legalább 650 órányi önálló tanulást és osztálytermi előadás/oktatói vezetést igényel (kreditek függvényében) (az előrehaladási tesztek, házi vizsgák kivételével), valamint további 12-36 óra matematika és fizika, attól függően, hogy a pályázó milyen tapasztalattal rendelkezik. A KSA100 tevékenységekhez szükséges többletidőt ez keretszám nem tartalmazza. A vizsgaidőszak 18 hónap. Ennek a 18 hónapos időszaknak a kezdő időpontja az első vizsga dátuma.

A PHARMAFLIGHT interaktív oktatóanyagok széles skáláját használja az oktatáshoz és a teszteléshez a képzés hatékonyságának javítása érdekében. A hallgatók hozzáférhetnek a következőkhöz:

– aviationexam.com

– EASA Professional Pilot Studies E-könyv

– FlightLogger

– Padpilot.com

 

Osztályjogosítás képzések

SEP (Single Engine Piston) – egymotoros, dugattyús repülőgép osztályjogosítás képzés leírása:

Ez érvényes minden egymotoros dugattyús hajtóművel motorral felszerelt légijárműre, a szakszolgálati engedély típusa szerint. Cégünk Cessna 152 és Cessna 172 repülőgépeken oktatva végzi ezt a képzést.

MEP (Single Engine Piston) – többmotoros, dugattyús repülőgép osztályjogosítás képzés leírása:

Többmotoros osztályozási képzést kínálunk a jelentkezők számára, amelyet kiegészíthetünk a Tecnam P2006T repülőgép pilótafülkével ellátott repülőgépén, Garmin 1000NXi-vel.

Repülési oktatói képzések

FI(A) – képzés leírása:

A repülési oktató tanfolyamán megtanulja, hogyan lehet hatékonyan tanítani a hallgatókat, hogy VFR repülések során megszerezzék az EU-FCL PPL vagy CPL engedélyüket egy hajtóműves repülőgépeken.

A program osztályokat biztosít, amelyek célja az első osztályú oktató számára a tanulási technikákkal, a repüléstechnikai jogszabályokkal és a biztonságos repüléssel kapcsolatos összes szükséges ismeret megszerzése.

Ezen osztályok során a jövőbeli repülési oktatók megtanulják, hogyan lehet hatékonyan oktatni a hallgatókat, hogy a VFR repülések során megszerezzék PPL vagy CPL engedélyüket egy hajtóműves repülőgépeken.

 

Jelentkezési feltételek:

 

  • legalább 30 órát teljesített egy hajtóműves dugattyús repülőgépen, ebből 5 a belépési vizsgálatot megelőző 6 hónapban
  • elvégezte az Part-FCL CPL tanfolyamot, ha rendelkezik Part-FCL PPL (A) engedéllyel
  • legalább 30 órát teljesített egy dugattyús motorral rendelkező repülőgépen; ebből 5-nek a tanfolyam megkezdése előtti 6 hónapon belül
  • legalább 10 IFR órát teljesített, ebből legfeljebb 5 órát FNPT-II vagy FFS rendszerben kell teljesíteni.
  • legalább 20 országúti repülési órát teljesített
  • rendelkezzen 1. osztályú orvosi igazolással
  • ellenőrző repülést végezzen oktatóval

IRI (A) – képzés leírása

 

Jelentkezési feltételek:

(1) a PHARMAFLIGHT képzés során FSTD -re vonatkozó képzés biztosítása érdekében a BIR vagy az IR kiadását követően legalább 200 óra IFR szerinti repülési időt teljesített, ebből legalább 50 órát repülőgépen;

(2) repülőgépen való képzéshez legalább 800 óra repülési időt teljesített az IFR szerint, ebből legalább 400 órát repülőgépen;

(3) ha több hajtóműves repülőgépekre IRI (A) kérelmet kell benyújtani, teljesítse az FCL.915.CRI a), FCL.930.CRI és FCL.935 pont követelményeit;

vagy

(4) rendelkezzen érvényes FI (A) tanúsítvánnyal, IR minősítéssel rendelkezik.

 IRI (A) képzési program:

(1) 25 óra tanítási és tanulási oktatás

(2) 14 óra műszaki képzés, beleértve a műszer elméleti ismereteinek felülvizsgálatát, az óravázlatok elkészítését és az osztálytermi oktatási készségek fejlesztését

(3) 10 óra repülési oktatás repülőgépen, FFS, FTD 2/3 vagy FPNT II.

A tanfolyam legalább 10 órányi repülésoktatást foglal magában, ebből legfeljebb 8 órát lehet FSTD -n végrehajtani. Hasonló számú órát kell használni az egyes gyakorlatokra vonatkozó repülés előtti és utáni eligazítás oktatására és gyakorlására. FI (A) jogosult esetében 5 óra gyakorlati képzés írható jóvá. A jóváírt tanfolyam legalább 5 órányi repülési oktatást tartalmaz, ebből legfeljebb 3 órát lehet FSTD -n végezni.

 

CRI (A) SE/ME – képzés leírása

 

Jelentkezési feltételek:

a) többmotoros repülőgépek:

    (1) 500 óra repülési idő pilótaként repülőgépeken;

    (2) 30 óra PIC -ként a vonatkozó osztályú vagy típusú repülőgépen;

b) egy hajtóműves repülőgépek:

    (1) 300 óra repülési idő pilótaként repülőgépeken;

    (2) 30 óra PIC -ként a vonatkozó osztályú vagy típusú repülőgépen.

 

CRI (A) SE/ME képzési program:

A CRI (A) kezdeti képzése a következőket tartalmazza:

       (1) 25 óra tanítási és tanulási oktatás

     (2) 14 óra műszaki képzés, beleértve az osztályozással kapcsolatos elméleti ismeretek felülvizsgálatát, az óravázlatok elkészítését és az osztálytermi oktatási   készségek fejlesztését

     (3) 5 órás repülésoktatás több hajtóműves repülőgépen vagy az adott osztályt vagy típusú repülőgépet reprezentáló FSTD, beleértve legalább 3 órát a repülőgépen, vagy legalább 3 órás repülésoktatást egy hajtóműves repülőgépeken, FI (A) minősített az FCL.905. Pont szerint. FI (j)